Соціальний
педагог у своїй діяльності виконує такі функції:
- діагностичну: вивчає
та оцінює особливості діяльності і розвитку учнів (вихованців),
мікроколективу (класу чи референтної групи), шкільного колективу в цілому,
неформальних молодіжних об’єднань; досліджує спрямованість впливу
мікросередовища, особливостей сім’ї та сімейного виховання, позитивного
виховного потенціалу в мікрорайоні та джерела негативного впливу на дітей
та підлітків;
- прогностичну: прогнозує
на основі спостережень та досліджень посилення негативних чи позитивних
сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості учня чи
групи; прогнозує результати навчально-виховного процесу з урахуванням
найважливіших факторів становлення особистості;
- консультативну: дає
рекомендації (поради) учням, батькам, вчителям та іншим особам з питань
соціальної педагогіки; надає необхідну консультативну
соціально-педагогічну допомогу дитячим, молодіжним об’єднанням, дітям,
підліткам, які потребують піклування чи знаходяться у складних життєвих
обставинах;
- захисну: забезпечує
дотримання норм охорони та захисту прав дітей і підлітків, представляє
їхні інтереси у різноманітних інстанціях (служби у справах неповнолітніх,
міліції, суди тощо);
- профілактичну: переконує
учнів в доцільності соціально значимих норм та правил поведінки, ведення
здорового способу життя, сприяє попередженню негативних явищ в учнівському
середовищі;
- соціально-перетворювальну: надає
соціальні послуги, спрямовані на задоволення соціальних потреб учнівської
молоді; здійснює соціально-педагогічний супровід навчально-виховного
процесу, соціально-педагогічний патронаж соціально-незахищених категорій
дітей; сприяє соціальному і професійному визначенню особистості, дбає про
професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді;
- організаційну: координує
діяльність та взаємодію усіх суб’єктів соціального виховання; сприяє
соціально корисній діяльності дітей і підлітків; формує демократичну
систему взаємостосунків в підлітковому середовищі, а також серед дітей і
дорослих.
Специфіка функцій соціального педагога
потребує безперервного самовдосконалення, широкої поінформованості,
обізнаності, ерудиції, глибоких спеціальних знань. Соціальний педагог має бути
цікавим для оточення.
На відміну від звичайного педагога у
навчальному закладі, в роботі соціального педагога першорядну роль відіграє не
навчальна, а виховна функція, функція соціальної допомоги і захисту.
Немає коментарів:
Дописати коментар